Sme tu pre vás opäť od 7.1.2019.

MENU

Termeni si conditii

1. Generalități, domeniu de aplicare

  1. Cu privire la relațiile comerciale dintre ELMAR-COLOR s.r.o. (în continuare „Vânzător“) și Client (în continuare „Client“) sunt valabile exclusiv următoarele:
  2. Condițiile comerciale generale valabile la data comenzii.
  3. Ca și condiții tehnice sunt valabile documentele actualizate ale Vânzătorului referitoare la produs, respectiv la garduri, protecții împotriva vizibilității, uși, porți și balcoane.
  4. Pentru toate contractele și raporturile juridice încheiate între Vânzător și Client în sensul art. 14 din Codul civil sunt valabile condițiile comerciale de mai jos. Orice alte prevederi sunt valabile doar cu acordul scris al Vânzătorului. Acest lucru este valabil și pentru înțelegeri verbale, acorduri și modificări ulterioare ale contractului.

2. Ofertă, comenzi, documentele Vânzătorului

  1. De regulă ofertele sunt scrise și neangajante pentru Client.
  2. Produsele prezentate în documentele Vânzătorului, pe pagina de internet a acestuia, respectiv în configurator, pot fi diferite ca și aspect mai ales în privința nuanțelor și nu obligă Vânzătorul din punct de vedere juridic. Culorile puse la dispoziție de Vânzător sunt cele prezentate în tabelul RAL.
  3. Cu ajutorul configuratorului Clientul își poate configura un sistem de gard din modelele prezentate de Vânzător, urmând să primească imediat o ofertă în format PDF transmisă la adresa de e-mail indicată de el. Această ofertă este valabilă timp de 30 de zile. Clientul poate contacta Vânzătorul telefonic sau prin e-mail.
  4. Ulterior cumpărătorul primește consultanță gratuită și ajutor la alegerea produsului, la stabilirea variantelor de realizare și de adaptare la necesitățile sale. În continuare Clientul este informat cu privire la etapele necesare în vederea concretizării ofertei stabilite cu ajutorul configuratorului și a încheierii unui contract. Clientul poate opta să realizeze singur măsurătorile finale și/sau să organizeze montajul. Măsurătorile finale sunt determinante pentru stabilirea prețului, întru-cât configuratorul are în vedere doar sisteme de garduri și porți la nivel, fără înclinații/pante, precum și execuții standard (fără accesorii în funcție de design, de ex. tocuri, opritoare transversale, curburi pe traseul gardului). La solicitarea Clientului Vânzătorul poate realiza măsurători finale contra cost prin intermediul partenerului de montaj, care se vor lua în calcul la încheierea contractului. Elementele contractului sunt: măsurătorile finale obligatorii, calculul prețului, desenele 2D ale gardului/porții precum și adresa corectă de facturare și livrare.
  5. A SE RESPECTA: Partener contractual/Parteneri contractuali va/vor fi conform confirmării de comandă persoana juridică/persoanele juridice menționate la rubrica adresa clientului, care a/au semnat comanda. Clientul primește de la Vânzător o ofertă de preț detailată și concretă cu obligația ca acesta să vireze 50% din prețul total incl. TVA în contul Vânzătorului deschis la Oberbank AG München, nr. cont 1061-1979.58, IBAN : DE25 7012 0700 1061 1979 58, BIC: OBKLDEMX, să semneze oferta de preț prin intermediul unui reprezentant autorizat și să o retransmită Vânzătorului. Această ofertă reprezintă comanda angajantă a Clientului.

    Din punct de vedere juridic fiecare comandă reprezintă o ofertă angajantă din partea Clientului, pe care Vânzătorul o poate accepta în termen de 14 zile calendaristice.

    După primirea ofertei de preț semnate și a avansului plătit în contul firmei și după ce Clientul primește confirmarea scrisă din partea ELMAR Color s.r.o. contractul se consideră încheiat. Termenul de livrare curge de la data confirmării comenzii, Clientul având la dispoziție un termen legal de 14 zile, în care se poate retrage din contract.

    Comenzile ulterioare, reducerile, extinderile, respectiv modificările generale sunt posibile până la primirea desenului de execuție, modificările în privința dimensiunilor și a cantităților constituind în general un nou contract încheiat între Vânzător și Client.

    Într-un interval de 14 zile calendaristice de la data confirmării comenzii Clientul primește planuri detailate în vederea verificării și contrasemnării, pe care trebuie să le trimită înapoi Vânzătorului în termen de 5 zile calendaristice. Abia după prezentarea de către Client a documentelor de fabricație verificate și semnate Vânzătorul începe execuția, moment în care rezilierea este exclusă, întru-cât produsele se croiesc și se montează exact în funcție de necesitățile, mărimile și specificațiile Clientului.
  1. În general se va avea în vedere faptul că imaginile, desenele, calculele și celelalte documente sunt întotdeauna proprietatea Vânzătorului. De asemenea, trebuie respectate toate drepturile noastre de autor, precum și celelalte drepturi privind patentele și mărcile. Înainte de a prezenta terților documente aparținând Vânzătorului Clientul are nevoie de consimțământul scris al acestuia.
  2. Odată cu oferta de preț detailată Clientul primește o copie a Condițiilor generale contractuale, a instrucțiunilor în vederea rezilierii și a informațiilor privind livrarea și modalitățile de plată.

3. Prețuri. Condiții de plată

  1. Prețurile, în cazul în care nu se stabilește altfel, sunt franco beneficiar (în cazul insulelor franco port) la care se adaugă TVA.
  2. Orice erori de preț din cataloage, măsurători etc. nu se iau în considerare; doar prețurile menționate în confirmarea comenzii de către Vânzător sunt obligatorii.
  3. În cazul în care apar modificări semnificative la anumiți factori de cost în intervalul cuprins între data încheierii contractului și cea a livrării, în special din cauza costurilor crescute de transport, a contractelor colective sau a modificărilor semnificative de preț la materia primă sau la energie, Vânzătorul își rezervă dreptul de a ajusta în mod corespunzător prețurile convenite. La cerere acestea vor fi justificate Clientului.
  4. Toate plățile efectuate de către Client vor include TVA legală și se vor face fie prin transfer bancar, fie prin încasare.
  5. Plăți în avans: cu excepția cazului în care se convine altfel, clienții trebuie să plătească un avans de 50% din prețul total brut în termen de 7 zile calendaristice de la data semnării de către Client a ofertei Vânzătorului. În cazul în care nu se efectuează nicio plată în avans în această perioadă, Vânzătorul nu poate pretinde realizarea comenzii. Vânzătorul are dreptul de a se retrage din contract.
  6. Plata rămasă trebuie efectuată în termen de 7 zile calendaristice de la livrare (data notei de livrare contrasemnate). Alte înțelegeri trebuie să fie stabilite în scris.
  7. Dacă nu se convine altfel, în cazul neefectuării plății Clientul intră în întârziere după 30 de zile de la data facturii, fără a fi nevoie de o somație. Pentru somații se aplică reglementările legale. În cazul unei plăți întârziate sau în cazul în care solvabilitatea Clientului este pusă în pericol sau este afectată în mod semnificativ, Vânzătorul are dreptul să rețină comenzile nelivrate sau anumite părți din comenzi, să modifice termenii de plată acordați sau să solicite plăți în avans.

    Clientul beneficiază de drepturi de compensare reciprocă sau de rețineri dacă contrapretențiile lui sunt valabile și de necontestat și se bazează pe același raport contractual.
  1. Modificări/Revocare/Anulări

Client final:

a) Dreptul legal de revocare: paisprezece zile calendaristice de la data confirmării comenzii de către Vânzător. (a se vedea anexa dreptul de revocare)

b) Modificări: gratuit până la paisprezece zile calendaristice de la data confirmării comenzii.

c) Anulare: costuri de anulare de 100% din valoarea materialelor de la data primirii desenelor de execuție verificate și semnate de Client.

Comerciant/Revânzător/Întreprindere de montaj:

a) Modificări unice (sau anulări) ale unei comenzi în termen de 14 zile lucrătoare de la data confirmării comenzii

– costuri de modificare + € 200,- /modificare
– costuri de anulare 10% din valoarea materialului

b) Modificări ale unei comenzi începând cu a 15-a zi lucrătoare de la data desenelor de execuție semnate

– nu sunt posibile modificări
– costuri de anulare 100% din valoarea materialului

Excesul cantitativ precum și cantitățile reduse influențează costurile de transport. Vânzătorul își rezervă dreptul de a le ajusta în funcție de necesități.

4. Livrare

  1. Termenul de livrare este de regulă până la 10 săptămâni, acesta urmând a fi comunicat cât mai exact după clarificarea tuturor aspectelor tehnice și după confirmarea comenzii. Convențiile verbale sunt neangajante. Respectarea obligației de livrare presupune îndeplinirea la timp și în mod corespunzător de către Client a obligațiilor sale. Excepția contractului neîndeplinit rămâne în vigoare.
  2. Livrarea are loc de regulă în intervalul de livrare comunicat, la adresa convenită; 3 zile înainte de livrare se va stabili telefonic sau prin e-mail ora descărcării. Odată cu confirmarea comenzii Clientului i se va comunica greutatea totală a ansamblului și, de asemenea, va fi informat cu privire la necesitatea unor mijloace auxiliare cum ar fi sisteme de ridicare, stivuitor etc., a căror procurare cade în sarcina sa.
  3. Marfa trebuie descărcată fără întârziere cu ajutorul Clientului. În cazul în care Clientul întârzie preluarea sau încalcă în mod culpabil obligația sa de cooperare, Vânzătorul este îndreptățit să calculeze în sarcina Clientului timpi de încărcare, așteptare sau staționare la o valoare de minimum 60,00 Euro pe oră plus TVA. Vânzătorul își rezervă dreptul de a revendica și alte pretenții. Dacă marfa nu este recepționată de Client la data stabilită pentru livrare sau descărcare, aceasta va fi facturată și creanța va fi considerată exigibilă. Eventualele obligații de livrare se anulează, iar Clientul trebuie să realizeze singur transportul.
  4. Vânzătorul răspunde, sub rezerva următoarelor limitări, conform prevederilor legale, dacă există un raport contractual sau dacă Clientul în urma întârzierii livrării din culpa Vânzătorului este îndreptățit să renunțe la interesul său în executarea contractului.
  5. Vânzătorul răspunde pentru întârzierea livrării conform prevederilor legale, doar dacă întârzierea a fost provocată cu intenție sau dintr-o culpă majoră a acestuia. Eventuala culpă a reprezentantului sau a agentului Vânzătorului este imputabilă Vânzătorului. În cazul în care întârzierea livrării nu se datorează unei încălcări deliberate a contractului, pentru care este răspunzător Vânzătorul, răspunderea Vânzătorului pentru daune se limitează la prejudiciul previzibil cauzat.
  6. Vânzătorul are dreptul să efectueze prestații și livrări parțiale, dacă acest lucru este rezonabil pentru Client.
  7. Dacă sunt îndeplinite condițiile de la punctul IV 7 riscul pierii accidentale sau a deteriorării accidentale a produselor trece la Client în momentul în care acesta intră în întârziere în ceea ce privește recepția sau achitarea datoriei.

5. Răspunderea pentru defectele de execuție

  1. Clientul se obligă să verifice imediat produsele livrate și să indice Vânzătorului eventualele defecte constatate. Cu excepția viciilor ascunse marfa se consideră acceptată fără defecte, dacă Vânzătorul nu primește într-un interval de 3 zile de la livrare o adresă, în care să se menționeze defectele identificate. Aceleași prevederi se aplică și în cazul în care se livrează alte produse sau o altă cantitate decât cea comandată. Viciile ascunse, care nu au putut fi constatate la o verificare obișnuită, trebuie comunicate imediat după constatarea lor; în caz contrar marfa se consideră acceptată în ciuda acestor vicii. Defectele minore de suprafață, precum mici zgârieturi, care nu se află în raza vizuală, nu se consideră defecte.

    Verificarea stratului de acoperire sub forma observării vizuale a suprafeței în ceea ce privește aspectul decorativ al acesteia, a uniformității culorii și structurii se va realiza fără mijloace auxiliare pentru elementele din exterior, de la o distanță de minimum 5m, perpendicular, în lumină difuză. Toate elementele trebuie să corespundă sub aspectul luciului, al culorii și al structurii. Zgârieturile, urmele de șlefuire, cicatricile rezultate în urma coroziunii și îmbinările sudate nu sunt semnificative în ceea ce privește aprecierea calității stratului de acoperire.
  2. Produsele executate de Vânzător se vor utiliza în exterior, conform destinației acestora. Materialul și accesoriile se livrează cu desene și listă de piese.
  3. Materialul pentru montaj este inclus. În cazul în care Clientul realizează singur montajul iar materialul de montaj pus la dispoziție nu este suficient sau nu se potrivește, procurarea materialului necesar cade în sarcina Clientului. Aceste prevederi nu se aplică în cazul în care materialul pentru montaj are poziții lipsă și nu corespunde cu lista de piese atașată. În acest caz Vânzătorul este obligat la remedierea lipsurilor, pe cheltuiala sa.
  4. Sunt exceptate de la livrare materialele necesare, care servesc în mod indirect la montajul produselor Vânzătorului, cum ar fi bare filetate, stâlpi, adezivi din mai multe componente, fundații de beton, distanțatoare etc.
  5. Vânzătorul acordă 11 ani garanție pentru stratul de acoperire. Condiția necesară este utilizarea produselor Vânzătorului în mod corespunzător și conform destinației. Aici intră curățarea regulată a suprafețelor de sare, calcar și alte depuneri agresive. Produsele se curăță cu apă și cu o cârpă moale. În cazul manipulării necorespunzătoare este exclusă complet orice garanție. În cazul în care Clientul modifică modurile de execuție respectiv depășește dimensiunile maxime stabilite conform normelor tehnice și/sau nu folosește materialul recomandat de Vânzător, Vânzătorul este de asemenea exonerat de garanție și de răspundere. Deficiențele de natură vizuală apărute ca urmare a execuției corespunzătoare a produselor nu se consideră defecte. Vânzătorul nu își asumă răspunderea pentru erorile de montaj sau prejudiciile apărute în urma utilizării necorespunzătoare a elementelor de gard.

    Reparațiile executate de Client fără consultarea Vânzătorului au ca și consecință pierderea garanției.
  6. Dacă montajul este executat de Vânzător sau dacă acesta intermediază montajul, atunci executantul montajului își asumă față de Client garanția pentru montaj, în termenul prevăzut de lege. Activitățile ulterioare de întreținere precum ajustări ale ușilor și porților, ungerea balamalelor, a rolelor și șinelor nu reprezintă defecte și nu vor fi acceptate de Vânzător ca și defecte. Aceste operațiuni vor fi executate de firma de montaj, la cererea Clientului. Aceste lucrări se execută contra cost, la acestea adăugându-se și taxele de deplasare.
  7. În cazul constatării unui defect al produsului Vânzătorul poate alege una din următoarele variante

    a) să remedieze ulterior acest defect
    b) să livreze un produs nou
    c) să facă o reducere de preț corespunzătoare.

    Dacă Clientul este persoană juridică, se aplică în principiu cele de mai sus, cu precizarea că Vânzătorul va alege modul de executare a posteriori. Pentru produsele noi termenul de prescripție al dreptului de garanție al Clientului, dacă acesta este comerciant, persoană juridică de drept public sau un fond special de drept public – cu excepția cererilor de despăgubire – este de 1 (un) an de la data recepției produselor livrate. Pentru toți ceilalți clienți sunt valabile termenele de prescripție legale.

    Sunt valabile aici și termenele de livrare uzuale practicate de Vânzător. În cazul remedierii defectului Vânzătorul este obligat să suporte toate costurile necesare, în principal costurile de transport, costurile de producție și cu materialele, în orice caz până la valoare prețului de achiziție, doar în cazul în care costurile nu se măresc în urma stabilirii unui alt loc de executare decât cel inițial.
  1. Dacă executarea ulterioară nu este conformă, Clientul are dreptul să rezilieze contractul sau să ceară o reducere de preț.
  2. În ceea ce privește obligația Vânzătorului de despăgubire (conform legii privind răspunderea pentru produs), fără a aduce atingere celorlalte cerințe legale necesare revendicării pretențiilor, sunt valabile următoarele excluderi de răspundere și limitări:

    a) Vânzătorul răspunde pentru culpa ușoară în îndeplinirea obligațiilor sale esențiale, obligații a căror încălcare periclitează îndeplinirea scopului contractului, sau pentru încălcarea obligațiilor necesare îndeplinirii în mod corespunzător a contractului și pe a căror respectare Clientul se bazează. În cazul în care Vânzătorului nu i se poate imputa încălcarea cu intenție a contractului, despăgubirile se limitează la prejudiciile previzibile, care apar în mod obișnuit. Vânzătorul nu răspunde pentru încălcarea din culpă ușoară a altor obligații, decât cele precizate anterior.

    b) Prezentele limitări ale răspunderii nu se aplică în cazul punerii în pericol a vieții, integrității corporale sau sănătății ca urmare a unui viciu, după preluarea unei garanții pentru caracteristicile produsului și în cazul viciilor ascunse cu rea intenție. Răspunderea conform Legii privind răspunderea pentru produs rămâne valabilă.

    c) Vânzătorul, inclusiv reprezentantul sau agenții săi răspund nelimitat conform legii în cazul în care cauza prejudiciului are la bază intenția sau culpa gravă. În cazul în care Vânzătorului nu i se poate imputa încălcarea cu intenție a contractului, despăgubirile se limitează la prejudiciile previzibile, care apar în mod obișnuit. Dacă răspunderea Vânzătorului este exclusă sau limitată, același lucru este valabil și pentru răspunderea personală a angajaților, reprezentanților sau agenților săi.

    d) Regulile referitoare la răspundere sunt cele prezentate mai sus. Despăgubirile în baza culpei la încheierea contractului, pentru încălcarea altor obligații sau în baza răspunderii delictuale conform art. 823 C.civ. sunt excluse. Clientul nu poate solicita alte cheltuieli în locul unei cereri de despăgubire.

    e) Termenul de prescripție pentru cererea de despăgubire este de 1 an începând cu data prevăzută de lege, de când acesta începe să curgă.

6. Rezerva dreptului de proprietate

  1. Până la plata integrală produsele livrate rămân proprietatea Vânzătorului. În cazul în care Clientul își încalcă obligațiile contractuale, Vânzătorul este îndreptățit să ia marfa înapoi și să rezilieze contractul. După recuperarea mărfii Vânzătorul este în drept să o valorifice. Veniturile obținute în urma valorificării se scad din obligațiile Clientului – exclusiv costurile ocazionate de valorificare.
  2. În caz de ipotecare sau alte măsuri similare Clientul este obligat să îl notifice imediat în scris pe Vânzător, astfel încât să se poată intenta acțiune conform art. 771 C.proc.civ.
  3. Clientul comerciant este în mod normal îndreptățit să revândă marfa. În acest sens se convine faptul că atâta timp cât Clientul își îndeplinește fără întârziere obligațiile de plată, Vânzătorul nu va solicita cesiunea de creanță. În cazul în care se depune o cerere de deschidere a procedurii de insolvență sau de încetare de plăți, Vânzătorul poate pretinde ca Clientul să îi cedeze creanțele față de terți, indiferent dacă marfa a fost doar livrată mai departe, prelucrată sau montată. Dreptul nostru nu este afectat de creanțele Clientului comerciant.
  4. În cazul prelucrării, reconfigurării sau remontării mărfii de către Client se naște pentru Vânzător o coproprietate asupra noului produs în limita valorii brute facturate, fiind valabile aceleași condiții ca și în cazul mărfii livrate sub condiție.

7. Instanța competentă – Locul de executare

  1. Instanța competentă și locul de executare sunt sediul Vânzătorului, în cazul în care Clientul este comerciant, persoană juridică de drept public sau un fond special de drept public.
  2. Limba contractului este limba germană.
  3. Este aplicabilă legislația Republicii Federale Germania; aplicabilitatea Convenției Naţiunilor Unite asupra contractelor de vânzare internaţională de mărfuri este exclusă.
  4. Platforma Comisiei Europene pentru soluționarea online a litigiilor (OS) pentru consumatori: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Vânzătorul nu dorește și nu este obligat să participe la o procedură de soluționare a litigiilor în fața unei comisii de arbitraj a consumatorilor.

Deschide conversația
Need help?
Vă putem ajuta?